Veselīgas izglītības centrs
  • Sākums
  • Ideja
    • Stresa vadība
    • Empātijas skola®
  • Skolotāji
  • Speciālisti
  • Notikumi
  • Vērts izlasīt

Cienošās komunikācijas apmācības dalībnieku refleksijas

22. nov. 2021, Nav komentāru
“Lai gan šie cienošās komunikācijas modeļi ir izstrādāti bērniem, manuprāt, tā ir ļoti vajadzīga vispirms pieaugušajiem. Kad pieaugušais būs ticis skaidrībā ar sevi, tad viņš šo cienošo komunikāciju nesīs tālāk ar savu rīcību un tas būs bērniem ļoti vērtīgs paraugs. Šis pieaugušais var būt ikviens, gan vecāks, gan pedagogs, gan cilvēks sabiedrībā, jo bērni skatās un vēro pieaugušo. Bērni ir ļoti vērīgi, viņi to nedara uzkrītoši, bet vienmēr visu ir pamanījuši un dzirdējuši. Tāpēc gribas aicināt pieaugušos, lai viņi audzina un pilnveido sevi, jo bērni tik un tā izaugs līdzīgi viņiem, neskatoties uz to, ko pieaugušais būs bērnam mācījis. Vislabākais bērnu skolotājs ir pieaugušā rīcība!

Lasīt tālāk »

Cienošā komunikācija klases saliedēšanai

30. sep. 2019, Nav komentāru
Esmu psiholoģe un sertificēta Cienošas komunikācijas intervences instruktore. Šobrīd strādāju skolā un savā praksē, strādājot ar bērniem, visai bieži saskaros ar nepieciešamību meklēt jaunus, inovatīvus risinājumus, lai veicinātu klases iekšējo mikro klimatu. Ikdienas novērojumi gan mācību stundās, gan atpūtas laikā uzrāda, ka skolēni tieši nonākot vienaudžu grupā saskaras ar tādām problēmām kā verbāla agresija, konflikti, zema savu un citu izjūtu, kā arī vajadzību izpratne. Bieži vien cēloņi ir saistīti ar bērnu ļoti atšķirīgo emocionālo briedumu – emociju apzināšanās un pašregulācijas spējām, kā arī zemi empātijas rādītāji, kas ļoti būtiski ietekmē vienaudžu attiecību veidošanos kvalitāti. It īpaši skolas procesā liela nozīme ir skolēnu savstarpējām attiecībām, jo caur tām tiek apmierinātas bērnu pamatvajadzības – draudzība, cieņa, drošības izjūta, uzticēšanās un, jo vieglāk skolēnam padodas iesaistīties saskarsmē, jo vieglāk apgūt zināšanas. 

Lasīt tālāk »

DEJA kā LABIZJŪTAS atjaunošanas avots

24. feb. 2018, Nav komentāru

“Dejas daba pēc būtības ir terapeitiska, jo tā izmanto cilvēka veselumu: fizisko Es, radošo Es, darbības/izpausmes Es, un emocionālo Es." /Sharon Chaiklin/

"Lai uzlabotu bērnu labizjūtu, ir nepieciešams būt ar viņiem kopā sistēmiskā, uzmanīgā, un mīlošā veidā, kas nozīmē pilnībā būt klātesošiem un iekļaut vecākus, skolotājus, ģimenes un vidi, lai palīdzētu bērniem izteikt savu identitāti autonomi, sākotnēji neverbālā un vēlāk verbālā veidā. Tiem, kuri strādā bērnu labizjūtas veicināšanas jomās, ir jāsaprot, ka ķermenis ir lielākais domāšanas orgāns bērniem, kas izjūt pasauli ar savu ķermeni. Šāda fiziskā pieredze bieži vien ir saistīta ar spēli, kas var veicināt bērna labizjūtas sajūtu, un ar deju, kas var dot bērnam iespēju izteikt instinktus, vajadzības un sajūtas saistībā ar citiem". / M.Stueck & A.Villegas/

Lasīt tālāk »

Mana roka aizskar tavu sirdi

20. jan. 2018, Nav komentāru
"Mana roka aizskar tavu sirdi"- savu zīmējumu skaidro 4 gadīgs zēns pēc Tanzpro-Biodanza nodarbības.

Mūsu bērni ir tikpat dažādi, kā bērnu zīmējumi, kuri dažādu vecuma bērni zīmēja Tanzpro-Biodanza nodarbības beigu daļā. Un daloties šajos zīmējumos ar mums, bērni vēlas un cer tikai uz vienu - tikt ieraudzīti visā to skaistumā un bagātībā. Tā kā to burvīgi ir uzrakstījis Reg Grammer savā dziesmā "Redzi mani skaistu" :

Lasīt tālāk »

Attiecības – pamata izdzīvošanas mehānisms. Kā palīdzēt bērniem veidot veselīgas attiecības?

5. aug. 2017, 3 komentāri

Kā palīdzēt bērniem veidot veselīgas attiecības? Arvien vairāk presē un zinātniskos rakstos varam lasīt par bērnu uzvedības problēmām, nespēju regulēt savas emocijas, kas rada bērniem grūtības veiksmīgi veidot attiecības ar vienaudžiem. Savukārt, visi zinām, ka bērnu veselīgai attīstībai ir vitāli svarīgi veicināt spēju efektīvi veidot kontaktus ar vienaudžiem, attīstīt spēju iedraudzēties un uzturēt draudzību, atrast pieeju sociālām grupām un sasniegt vienaudžu pieņemšanu.

Lasīt tālāk »

Helsus 2017 - ievadseminārs „Ekspedīcija stresa kalnā - Uzkāpt ir viegli, bet kā nokļūt lejā?”

13. mai. 2017, Nav komentāru

Tēmas virsraksts ir arī treniņa moto. Kalnu ekspedīcija ir visnotaļ salīdzināma ar profesionālo dzīvi, jo abos gadījumos enerģijas resursu zudums, ko izraisa stress un nespēja to pārvarēt, var novest pie spēku izsīkuma, imunitātes vājināšanās.


Lasīt tālāk »

Helsus 2017 - saruna par tēmu "Manas mīļās dusmas"

10. mai. 2017

“Dusmas ir dabīga izjūta, kuru rada nedabīgas domas” /Maršals Rozenbergs/

Kādu lomu dusmas spēlē mūsu dzīvē? Kā izmainīt uzskatu, ka dusmas ir kaut kas slikts un atklāt dusmas kā dāvanu, kas mūs aicina savienoties ar savām izjūtām un vajadzībām?

Lasīt tālāk »

Helsus 2017 - ievadseminārs “ Veselīgas izglītības idejas programma sākumskolas bērniem Empātijas skolas koncepta verbālā daļa - Cienoša komunikācija pēc M.Rozenberga”

9. mai. 2017

‘’Tajā brīdī, kad izdodas panākt, lai cilvēki, tā vietā, lai runātu par to, kas nav kārtībā ar citiem, runā par to, kas viņiem ir vajadzīgs, uzreiz parādās iespēja risinājuma sākumam.’’ /Maršals Rozenbergs/

Kā palīdzēt gan skolotājiem, gan bērniem veicināt labāku, savstarpēji nevardarbīgu dialogu; kā veicināt empātiju un emocionālo pašregulāciju, un iejūtīgu komunikāciju.

Lasīt tālāk »

Helsus 2017 - seminārs/lekcija "Būt kontaktā ar savām emocijām - mūsu psihiskās un fiziskās veselības stūrakmens"

9. mai. 2017

Izzinot sevi, mums ir lielāka iespējamība, ka spējam iedziļināties, izzināt un izprast arī savus bērnus. 

Izzinot sevi, mēs strādājam ar sevi, un, strādājot ar sevi, ne tikai paši jūtamies pilnvērtīgāki un laimīgāki, bet varam daudz ko sniegt arī saviem bērniem.

Lasīt tālāk »

Helsus 2017 - Tanzpro-Biodanza bērniem ar vecākiem

9. mai. 2017

Bērni ir mūsu labākie garīgie skolotāji.

Tanzpro-Biodanza piedāvā iespēju būt kopā ar bērnu “šeit un tagad”, veidot kopā patiesas klātbūtnes telpu bez vērtējumiem un gaidām. Tas ir aicinājums noņemt “vecāku/ skolotāju brilles vai lomu” un ieiet bērna skaidrās būtības un nevainības telpā un kopā izbaudīt prieka, viegluma, aizkustinoša tuvuma saskarsmi.

Lasīt tālāk »

"Taisnību var panākt, atzīstot arī otras puses taisnību", Mahātma Gandijs

1. sep. 2015

Veselīgas izglītības centrs iesaka izlasīt autobiogrāfisko grāmatu „Gandijs. Stāsts par maniem eksperimentiem ar patiesību” (2015, Zvaigzne ABC)

Lasīt tālāk »

Uz kontaktu ar Citiem caur kontaktu ar Sevi

18. aug. 2015
Cik ikviens no jums šodien ir bijis iesaistīts saskarsmē ar dažādiem cilvēkiem? Kādas kvalitātes saskarsme tā ir bijusi? Ar kādām izjūtām atskatāties uz ikvienu notikušo tikšanos, kontaktu (arī e-pastu, telefona zvanu)? Ikdienā cilvēks veido virkni unikālas pieredzes momentu saskarsmē ar ārpasauli. Kvalitatīvs kontakts ar citiem prasa kvalitatīvu kontaktu ar sevi. Par to šajā rakstā.

Lasīt tālāk »

Empātijas skolas koncepts jeb kā veidot cienošas, empātiskas attiecības

18. aug. 2015

Kā mums pieaugušajiem, bērniem, skolotājiem, kolēģiem labāk saprast vienam otru, atrast pareizos vārdus dažādās dzīves situācijās? Kā saprast savas un otras personas situācijā iesaistītās izjūtas, emocijas, vajadzības? Kā risināt konfliktu situācijas nevainojot otru vai sevi? Viena no spējām, kura mums var palīdzēt šajos jautājumos ir empātijas spēja.  Mūsu audzināšana un izglītība pārsvarā balstās uz paklausības un dominēšanas principiem, nevis līdztiesības un sadarbības principiem, kas ietekmē arī veidu, kā mēs viens ar otru sazināmies.

Lasīt tālāk »

Psiholoģe Vineta Grīvza iepazīstina ar Biodejas un Cienošas komunikācijas metodēm

18. aug. 2015

Jaunākie ieraksti

  • Cienošās komunikācijas apmācības dalībnieku refleksijas
    22. nov. 2021
  • Cienošā komunikācija klases saliedēšanai
    30. sep. 2019
  • DEJA kā LABIZJŪTAS atjaunošanas avots
    24. feb. 2018
  • Mana roka aizskar tavu sirdi
    20. jan. 2018
  • Attiecības – pamata izdzīvošanas mehānisms. Kā palīdzēt bērniem veidot veselīgas attiecības?
    5. aug. 2017
  • Helsus 2017 - ievadseminārs „Ekspedīcija stresa kalnā - Uzkāpt ir viegli, bet kā nokļūt lejā?”
    13. mai. 2017
  • Helsus 2017 - saruna par tēmu "Manas mīļās dusmas"
    10. mai. 2017
2015 ©